Selecteer een pagina

Veelgestelde vragen

De kosten

Handelen jullie de schade af met mijn verzekering?

Bij veel verzekeringsmaatschapijen kan Randstad Autoglas declareren. De schade handelen wij rechtstreeks met hen af. Alleen bij een verhoogd eigen risico of exclusief btw, indien van toepassing – betaal je bij ons.

Waar ben ik verzekerd?

Deze informatie kun je terugvinden op je groene kaart.

Wat is mijn eigen risico?

Dat is verschillend per polis. Soms staat het bedrag op je groene kaart. Je kunt ook contact met ons opnemen. In de meeste gevallen kunnen wij aangeven wat je eigen risico is.

Wat kost een sterreparatie?

Veel verzekeraars dekken de kosten van ruitreparatie. Soms kost het je alleen je eigen risico. Hoeveel dit is, is afhankelijk van je polisvoorwaarden. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Hoeveel kost een ruitvervanging?

Dat hangt af van verschillende factoren zoals de verzekeringsvorm, het eigen risico en het soort ruit. Wij zoeken dit graag voor je uit.

Heb ik garantie op mijn nieuwe ruit?

Je krijgt 10 jaar garantie op de montage van de voorruit. Nieuwe schades door bijvoorbeeld steenslag horen hier niet bij.

Ik heb een vraag over mijn factuur. Waar kan ik terecht?

Je kunt het beste direct contact met ons opnemen. Maar je mag ook gerust je vraag stellen via het contactformulier.

Ben je voldoende geïnformeerd over de kosten?

Maak dan vandaag nog een afspraak!

Over ruiten

Kan een voorruit verbrijzelen?

Nee, dat kan niet. Een voorruit bestaat tegenwoordig uit gelaagd glas. Dit betekent dat de autoruit is gemaakt van twee lagen glas met daartussen een laag folie. Deze folielaag zorgt ervoor dat een voorruit niet helemaal verbrijzelt als er schade ontstaat. Daardoor kunnen we ruitschade ook repareren.

De zij- en achterruiten van een auto zijn meestal gemaakt van gehard glas. Die verbrijzelen wél bij schade en moeten daarom altijd vervangen worden.

Kunnen jullie alle ruiten vervangen?

Wij kunnen alle autoruiten vervangen. Net zoals autofabrikanten – die maken zelf geen ruiten – kopen wij autoruiten in bij autoglasproducenten. Dit zijn vaak dezelfde producenten waar autofabrikanten ook hun ruiten bestellen. Heb je specifieke vragen over jouw autoruit, bel dan met 06 14439070. Of laat je vraag achter via het contactformulier.

Plaatsen jullie OEM-ruiten?

Wij gebruiken altijd autoruiten met Original Equipment Manufacturer-kwaliteit. Feitelijk zijn dit originele autoruiten. Of je nu een personenauto, bestelbus, camper of vrachtwagen hebt, Randstad Autoglas kan alle ruiten vervangen. Heb je een specifieke vraag over de ruit, neem dan contact met ons op

Hebben jullie mijn ruit op voorraad?

We hebben heel veel ruiten op voorraad. En anders hebben we je autoruit de volgende dag in huis.

Hoe lang duurt het als een ruit besteld moet worden?

Hebben we je ruit onverhoopt niet op voorraad, dan hebben wij die doorgaans de volgende dag in huis.

Vervangen jullie ook panorama- en schuifdaken?

Randstad Autglas helpt, ook als de schade niet in de voorruit zit. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Bellen naar 06 14439070 kan ook.

Ik wil alleen een ruit bestellen, kan dat?

Ja hoor, dit is mogelijk. Neem hiervoor gerust contact met ons op.

Er is ingebroken in mijn auto. Kan ik nu meteen geholpen worden?

Is je ruit ingetikt? Of ben je op een andere manier verrast met schade? Wij zijn bereikbaar via 06 14439070. Neem contact met ons op en dan bekijken we samen hoe we je snel verder kunnen helpen.

Ruitschade?

Wat is een sterretje?

Een sterretje is ruitschade van maximaal 3 centimeter. Je autoruit kan dan meestal gerepareerd worden. Sterretjes zien eruit als kleine scheurtjes. Met speciale hars is het sterretje vaak snel en goed te repareren.Is de schade groter dan 3 centimeter of zit er een barst in de ruit, dan is repareren vaak niet mogelijk en is vervanging noodzakelijk.

Wanneer vervangen?

als de ster groter is dan een muntstuk van 2 euro (circa 3 centimeter) dan noemen we dat een breuk of een barst. Vaak kan de ruitschade dan niet gerepareerd worden en moet de autoruit vervangen worden.

Blijft een sterretje zichtbaar na reparatie?

Dat kan, sommige sterretjes blijven zichtbaar na reparatie. Maar ook dan is de ruit weer op volle sterkte.

Hoe voorkom ik ruitschade?

Het risico op ruitschade verklein je door het opvolgen van deze tips:

  • Houd voldoende afstand. Het profiel in de banden van medeweggebruikers kan steentjes of pekel lanceren.
  • Heb je een sterretje? Plak er dan meteen een ‘eerstehulpsticker’ overheen en laat de ster zo snel mogelijk repareren. Zo voorkom je dat er vocht in de breuk loopt. Dit vocht zet uit bij bevriezing, waardoor een klein sterretje al snel een lelijke barst wordt. Bovendien tast vocht na een tijdje de kunststoflaag aan in de gelaagde voorruit en ontstaan er witte vlekken.
  • Onderzoek toont aan dat een beschadigde autoruit extra kwetsbaar is bij zomerse temperaturen. De kans dat een sterretje een barst wordt, is dan veel groter dan in de lente of herfst. Dus laat ruitschade repareren voordat je op vakantie gaat. Het voorkomt een hoop gedoe.

Afspraak maken?

Kan ik op locatie geholpen worden?

Wij werken veelal op locatie. Het repareren van ruitschade op een locatie in Nederland gaat altijd in overleg. Bel gratis 06 14439070 of vul het contactformulier in. Wij nemen dan contact met je op.

Moet ik een afspraak maken?

Wij werken uitsluitend op afspraak. Zo kunnen we ervoor zorgen dat we de juiste ruit in huis hebben. De snelste weg? Neem contact met ons op om een afspraak te maken.

Kan ik mijn afspraak annuleren of wijzigen?

Natuurlijk kan dat. Het makkelijkste is om even te bellen naar 06 14439070

Welke papieren heb ik nodig als ik langskom?

Neem je groene kaart mee of eventueel een polisblad. Daarop staat voldoende informatie om je goed te kunnen helpen.

Hoe lang duurt het?

Een sterreparatie duurt maximaal 30 minuten. Met een vervanging zijn we wat langer bezig. Zo’n anderhalf uur voor een voorruit, zeker een halfuur voor een zijruit en ongeveer een uur voor een achterruit.

De tijd voor vervanging hangt ook af van het type auto. Vraag ons om een tijdsinschatting te geven.

Kan ik blijven wachten?

Dat kan. Als je het leuk vindt, mag je ook meekijken met de monteur hoe hij het sterretje repareert.

Heeft u nog vragen? Neem dan nu contact met ons op

WhatsApp chat WhatsApp ons